Coober Pedy

Nu har vi tillbringat 3 dagar i Australiens gloedheta oeken med temperaturer lAngt oever 30 graders strecket.
Efter 83 mil med Josh(vAran high-top) genom roed oeken kom vi fram till Coober Pedy daer 40% av befolkningen bor under marken pA grund den bitande vaermen. Sjaelva valde vi att tillbringa natten pA en caravan-park med tillgAng till dusch, utekoek och en riktigt nice pool. Detta foer 32 dollar + alla de 20 centare man fick betala foer att duscha, tvaetta och anvaenda grillen i utekoeket.
InvAnarna haer i Coober Pedy aer minst sagt underliga maenniskor, typ fraemlingsfientliga och allmaent knepiga.
Nu ska vi dra vidare mot Ayers Rock, aeven det en lAng roadtrip i den roeda, heta oeknen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på er!



Hoppas att ni har det bra i öknen.

jag vill ha lite mer närbilder på min son så jag inte glömmer hur du ser ut.

Rickard:

När du kommer hem så har vi en liten valp som du kan leka med, kul va!

Alex var tvungen att låna din dator i helgen, Tobbe gav lösenordet.. nu blev du väl jätte glad?

Ww miss you, men jag behöver inte laga så mycket mat....kramar i massor mamma, Gunnar Andie och Alex

2008-12-04 @ 22:51:10
Postat av: Tobbe

Rickard, din mor tvingade mig att ge lösen! Jag är oskyldig som en brud ;) Anna hänger ut mig på internet..!

2008-12-05 @ 21:33:18
URL: http://tobbekvarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback