Flykten till Surfers Paradise

Tisdag & Onsdag

Som vi skrev i förra inlägget kände vi att aina (the police) var hack i häl på oss så vi flydde staden Cairns. Dessutom kände vi att vi hade sugit ut det mesta ur staden genom att både brottas med krokodiler och snorkla med hajar. Så vi tog vår trogna van (vilken närmar sig 1000-mils gränsen tillsammans med oss) och drog söderut mot Brisbane.

När vi kom in till staden var vi trötta och jävliga. Så vi åt på McDonkan efter mycket cruisande i innerstaden. Efter det så ringde vi till lite olika ställen och frågade efter jobb. Tyvärr så var det lite ont om sådant här i Brisbane. Så återigen flydde vi en stad och åkte några mil söderut till Guldkusten och Surfers Paradise där vi är nu.

Vi var som tre rädda skolflickor när vi såg en stor spindel, Dessutom var vi 100% säkra på att den nyss slaktat en Blåval.
Vilket självklart inte var fallet, detta var en Icke giftig snäll spindel som bara ville med på vår Road Trip. Vi kastade av spindeln.

Torsdag

Ankomst till Surfers och vi kollade läget inne i stan och skrev ett blogg inlägg som försvann tack vare att tiden rann ut. Men denna gång snålade vi inte och betalde för en hel timme! Efter den misslyckade bloggningen stack vi ut ur staden för att hitta nån trevlig plats att sova på. Efter virrvarr i lyxiga områden där varje hus har en egen brygga och alla hus vill vara det finaste så hittade vi vår sovplats. Vi var omringade av bratz och vi kände oss som underklassen men vi sov rätt bra ändå.

Fredag

Upp med tuppen för att steka nere på stranden vilket var ljuvligt. Men det är väldigt strömt och varje simtur är ett träningspass. Efter stranden tog vi in på Main Beach Tourist Park som är en camping som ligger 2 Km från Surfers Paradise Centrum. Vi laddade med lite vin, musik och öl så var fredagen i full gång.

Lördag

Vaknade ganska tidigt och gick upp för att duscha osv. tog oss igenom frukosten med men efter den så blev det inte mycket mer. Vi somnade som fallna stockar i vår fina lilla Hitop och vaknade inte förrän framåt kvällen, då vi klämde resterna av vinet för att sticka ut på stan igen. På stan träffade vi 2 Norska Jenter som förstod allt vi sa men vi hade inte den blekaste aning om vad de sa. Norska är svårt.

Söndag

Pigga och glada checkade vi ut från campingen och fortsatte ner mot stranden för att solbada. Sedan gick vi till Info centret för att få reda på lite information om Sea World och Wet'n Wild. Så snart blir det Nöjespark!