Länge leve mångfalden

Nu syftar jag på Australiens enorma mångfald av sevärdheter och upplevelser. Jag har kollat runt på nätet och upptäckt att det finns så mycket mer att göra i Australien än vad jag trodde. Och jag har säkert inte fått reda på hälften. Här är i alla fall några saker som man nästan måste göra / besöka.

 


Byron Bay - ett av de bästa surfställena som har milslånga underbara stränder.

Ayers Rock - världens största sten. Det är inget berg, det är en sten. Allvarligt.

 
Great Ocean Road - en sträcka på ca 30 mil på Australiens sydöstra kust. Har finns otroligt vacker natur.

Surfers Paradise - ligger mitt på den östra kusten, även kallad guldkusten. Och namnen säger väl allt.

Sydney - alla vet hur operan ser ut, så jag nämner istället nyår i Sydney. Det sägs att mer spektakulära fyrverkerier inte existrerar än i Sydney under nyårsafton.

Cairns - staden som ligger närmast Stora Barriärrevet. Där måste man bara dyka när man är i Australien.

Perth - en av de mest solrikaste och avlägsna städerna i världen. Kanske inte det vi väljer i första taget, eftersom det ligger på andra sidan Australien. Och det är ingen liten sträcka.

Tasmanien - en mycket ovanlig ö, eftersom den är näst intill orörd. Den har djur&natur som inte existerar någon annanstans. Som den här tasmanska djävulen. Den biter 4 ggr hårdare än en pitbull terrier. Aj.

Där var några av resmålen man kanske skulle ta och besöka. Vi får se hur många vi har lust / råd / ork med.

Kommentarer
Postat av: Emelie

ni kommer ha det så jævla nice. kommer sakna er dock!

2008-10-17 @ 10:33:55
URL: http://emeliemajalinnea.blogg.se/
Postat av: Zarah

härligt, dit vill jag åka :)

2008-10-19 @ 19:31:06
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: Bella

Varit på great ocean road, varit i surfers paradise, varit i sydney.. =) Ni kommer ha det fett kul!

2008-10-31 @ 17:06:45
URL: http://partofbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback