Vi är fyra!

Efter att ha vilat upp oss på det första hotellet och väntat på Tobey så åkte vi igår morse återigen till flygplatsen. Tobbes flyg skulle komma 06.55 men vi såg på tavlan att det var lite försenat.
Så vi satte oss och väntade (vilket vi aldrig gjort förut, nej nej) som tre luffare vid vad vi trodde var Tobbes utgång. Eftersom hans sista mellanlandning var i Abu Dahbi (stavning?) väntade vi alla oss att först få se massa håriga araber med turban och mitt bland alla lilla söta Tobey. Men icke. Vi väntade och väntade. Det kom ut araber men ingen lost svenne med orolig uppsyn. Då började vi misstänka starkt att muslimerna i Saudi Arabien hade lyckats tillfångata Tobias, tvingat han till Mekka och konverterat han till muslim.

När vi hade gett upp hoppet står han plötsligt framför oss. En sliten, trött och blek Tobias med Hammarbytröja, röda ögon och ryggsäck. Vi hade väntat vid fel ställe. Efter att ha kramats och gråtit lite glädjetårar gick vi ut och skulle få tag på en taxi in till centrala Bangkok.

Det märktes direkt att Tobbe var på g. Han vägrade betala overprice för taxin och började direkt pruta. Han ville till och med ta bussen, eftersom 150 baht (typ 35kr) var dyrt för 45 minuter taxi. Men det slutade iaf med att vi tog en taxi. Det tog tid, luktade avgaser och var trångt. Men till slut kom vi fram till Khao San Road. Där blev vi attackerade av galna thailändare som ville sälja allt möjligt. Vi letade boende men hittade inget bra. Till slut lät vi några efterhängsna thailändare köra oss med tuk-tuk till ett informations/turistcenter.

Där satt vi länge och pratade med en trevlig kvinna. Efter det hade vi lite mer kött på benen och tre nätter på ett hotell nära MBK, det enorma köpcentret som vi just nu sitter inne i.

När vi hade låtit Tobias duscha på hotellrummet gick vi direkt hit till MBK och vandrade omkring några timmar. Vi hann med ungefär 1,5 våningar. Det är sinnesjukt stort. Det finns resturanger, alla möjliga sorters affärer och hundratals marknadsstånd.

Vi fick som alltid när man går i affärer för länge den typiskt manliga huvud- och knävärken. Så vi begav oss hemåt. Vid denna tidpunkten var Tobbe som en zombie. Detta på grund av sömnbrist och kanske lite jetlag. När vi gick hem till hotellet begav sig Tobbe nästan genast till ett av våra dubbelrum och somnade.

Vi andra tre stack ner till Seven Eleven och köpte Singah och snacks. Resten av kvällen drack vi öl och pratade gamla minnen. Sen blev alla degiga och somnade.
Efter att Tobbe har sovit ca 16 timmat och vi andra ungefär 10 så är vi återigen pigga och glada. Imorse drack vi yoghurt-smoothies typ. Idag ska vi utforska mer av MBK, sen ska vi nog ut och festa ikväll.

Bangkok - The city of Life

Gå även in på Tobbes blogg - klicka här.